Egy vállalkozást elindítani egy-egy kreatív ötlet alapján nem nehéz. Némi tőke és ötlet kell hozzá.
A kihívás nem ebben van, hanem abban, hogy mindezt sikeressé vigye az ember. 

Az elmúlt évek statisztikái viszont lesújtó eredményt mutatnak: a magyar vállalkozások jelentős része nemhogy a 10., de még az 5. születésnapját sem éri meg. Vajon játszik-e bármilyen szerepet ebben egy honlap? 

A közép-európai Deloitte CFO felmérése – aki elkötelezett a magyarországi KKV-szektorban zajló jelentős folyamatok feltérképezése és nyomon követése mellett - arról számol be, hogy a KKV (kis,- és középvállalkozások) még mindig marketing nélkül próbálnak életben maradni.

Sőt,   56 százaléka még weboldallal sem rendelkezik, 29 százalékuk pedig semmilyen marketing tevékenységet nem végez.

Vajon, ha jelentős részük weboldallal sem rendelkezik - versenyképességük így módon is firtatható-, tudják-e, hogy milyen szempontok alapján vágjanak bele egy weboldal készíttetésébe?

Vagy tudják-e, hogy mitől lesz egy honlap valóban értékes és hasznos a számukra?
Vélhetőleg nem.

Manapság sok a honlap, sok a szolgáltatás az Interneten. A konkurencia csupán egy kattintásra. Ezért valahogy ki kell tűnni a tömegből!

De hogyan érhető el, hogy valami megfogja az embereket egy adott honlapon?

A legfontosabb tisztázni való, ha weboldalt szeretne

Egy weboldal minden esetben kommunikál. Vagy jól, vagy rosszul.

Előbbihez kell egy szakemberekből álló csapat. Utóbbihoz elégséges néhány rossz beidegzült szokás vagy elképzelés.

Ön weboldalával minden esetben kommunikál. A sikeres kommunikációt a célcsoportja felé pedig csak úgy tudja megvalósítani, ha  tudja, milyen problémákkal küzdenek igazán. Milyen kifogásokkal élnek olykor. Ha tisztában van szolgáltatása erősségeivel. Ha tisztában van az értékesítendő termék, szolgáltatás értékével.

Miért van erre szükség?

Képzelje el a legközelebbi „spórolós hely”, egy százforintos bolt zsúfolt polcait, szűk sorait és egymásra dobált termékeit. Az olcsó hely, olcsó bolt képét sugallják.

Ezzel szemben a budapesti Váci utca felkapott helyén található tágas, szellős terekkel kialakított üzlet a hatalmas kirakatüvegeivel a drága és minőségi termékek boltjátmutatja. 

Egy honlap esetében tudatosan célszerű alakítani a designt. Átgondoltság –azaz stratégia- nélkül nem fog tudni sikeres honlapot felépíteni. Honlapjának segítenie kell a látogatóit a releváns információ elérésében, a terméke megértésében. Ehhez pedig meg kell ismernie a vevőit, a problémáit. 

Ön tisztában van a legfontosabb alapkérdésekkel - vevői szemszögből - és pontosan tudja, ki a célcsoportja és hogyan szolgálhatja ki őket a lehető legjobban?

  • Ki a célcsoportja, potenciális vevői köre? Kire fókuszál a szolgáltatásával?
  • Mik azok a szükségletei illetve problémái a vevőinek, amire az Ön terméke, szolgáltatása megoldást nyújt?
  • ·      Mitől különbözik a konkurenciától?
  • ·      A szakmájában, iparágában mi az, amit „nem szeretnek” a vevők?
  • Mik azok az ismérvek, tulajdonságok, előnyök, amik miatt az Ön termékét, szolgáltatását választják rendszeresen a vevői?

Hasznot termelő weboldalra vágyik? Ehhez szüksége lesz egy „útmutatóra”, szakmai segítségre. Azért, hogy a honlap képes legyen annyit eladni, amennyi valóban benne van.Szüksége lesz a sikeres honlapok nélkülözhetetlen elemére. Tudjon meg róla többet!