Egy hagyományos típusú reklámot nézve az emberek jelentős része okostelefonon néz utána a reklámozott terméknek. És legalább 80 %-uk okostelefonon ellenőriz vele kapcsolatban ezt-azt még a vásárlás előtt. Hogyan lehetséges az, hogy bizonyos esetekben más cégtől vásárolnak, mint ami impulzusként felhívta az adott termékre, vagy szolgáltatásra a figyelmet?

Mert a másik cég az adott pillanatban sokkal jobb, relevánsabb információval látta el őket. Erről szól a Google 3 lépcsős koncepciója is. Weboldal-tulajdonosként Önnek is ismernie kell.

A 90-es években még minden sarkon állt egy telefonfülke. Manapság látott Ön mostanában egyet is? A Magyar Telekom szerint akkoriban egy fülkét havonta átlagosan tíz órán át használtak. Igen népszerű volt.

Ha gyerekkorunkban a játszótéren fel akartuk hívni az egyik barátunkat, akkor a Matáv ügyesen kitalált gyűjthető sorozatából választhattunk magunknak telefonkártyát, vagy maradt a pénzes megoldás.

Abszurd gondolat ez ma már?
Valóban az. Hiszen mindent okostelefonról intézünk.

Ennek ellenére a honlaptulajdonosok még mindig nem veszik elég komolyan az okostelefonokra épülő online marketinget. Pedig aki uralni akarja őket, annak gondolnia kell a mikromomentumokra is.

Mikromomentum - de mi is ez pontosan?

A mikromomentumok a Google szerint az online marketing újdonsága. Ugyanis a vásárlói útvonal változását idézte elő az, hogy ma már mindenhova okostelefonnal a zsebünkben mászkálunk. Amikor a metrón utazva megkívánunk egy Starbucks-os kávét, útközben nézünk utána, hogy a megállóból leszállva hol is fogunk a hőn vágyott „fekete léhez hozzájutni”.

Azonnali, és releváns valamint minőségi információt keresünk. Ő volna a mikromomentum. Létrejöttük pedig az okostelefonoknak köszönhető. 

De miért kell az Ön weboldalának kihasználni ezeket a véletlenszerű momentumokat?

Manapság egyre többen fognak csupán néhány másodpercet szánni egy termék, vagy információ keresésére a neten.

A Google ritkán téved. Ha honlapja követi a Google három biztos pontját, nyert ügye van. Ám korántsem olyan egyszerű ez, mint gondolná.

A Google szerint mindig „ott kell lennie”

Ez pedig nem merül ki csupán abban, hogy van egy reszponzív weboldala. Lassan mindenki másnak is az van.

De vajon fel is tűnik vele a mobilkeresési találatokban? Vajon tud-e az adott pillanatban releváns információval szolgálni, amikor arra szükség van.
A mobilra optimalizált élmény mellett az is fontos, hogy a célközönsége mobilon keresett kifejezéseire, jól rangsoroló tartalmakkal álljon elő. És azok kerüljenek a keresési találatok élére.

A Google szerint gyorsabbnak, gyorsabbnak, gyorsabbnak kell lenni

Rohanó világban élünk.

Azt emberek amúgy is szeretnek gyorsak lenni.  Ezért ha valaki ma lassú az Interneten, az tulajdonképpen megbénult.

Ha a látogató lassan betöltődő oldallal áll szemben, ha túl sok lépésben jut el egy adott információhoz; biztosra vehető az oldal elhagyása  a részéről. A mobilra optimalizált honlap, a könnyen kattintható gombok, a gyors betöltődés segíti a honlapot a „gyors honlap” cím elnyerésében.

A Google szerint hasznosnak kell lenni

De mit is jelent ez a misztikus fogalom? Manapság egy keresést indító személynek rendkívül fontos, hogy (gyorsan) a legrelevánsabb és leghasznosabb információt kapja meg. Ha nem megfelelő a minőség, vagy nehezen navigálható egy honlap, a látogatók igen csekély százaléka marad csak egy oldalon.

Ma már többet kell annál tenni, hogy csupán jelen van az Interneten. Szükséges az is, hogy tudja egy adott pillanatban milyen információkat keresnek az emberek.

Ön tudja, hogy mit akarnak tudni a felhasználók a termékével kapcsolatban? És mire használják fel őket? Segít nekik a használatban?

Értékes tartalmakat akkor fog tudni adni a célközönségnek, ha mindezen kérdésekkel tisztában van. A célközönség igényeinek felmérésével, mobilbarát oldalán segíthet könnyen választ kapni kérdéseikre. 

Az Ön weboldala megfelel a Google koncepciójának? A sikerhez szüksége van webfejlesztésre, tartalommarketingre és az UX felé tolt webdesignra is. Ugyanis a felhasználók hamar bezárják a rossz élményeket adó weboldalakat. A jövő a mikromomentumokról szól, ne vegye félvállról!