Nálunk egy honlapon több ember dolgozik. És nem 3 nap alatt rakjuk azt össze. Egymásra vagyunk ugyanis utalva. No, nem azért, mert ennyire gyengék volnánk a honlapkészítésben. Vagy lustaságból húznánk az időt.  Akkor miért ennyi idő, és emberállomány-ráfordítás honlapja létrehozásra?

 

3 nap egy honlapra?
72 óra, mínusz alvásidő. És igen, a munkatársaknak is van magánélete.
Mégis létezik, hogy 3 nap alatt összeraknak mások egy honlapot. Nekik valahogy belefér.

De mi is pontosan?

A vállalkozása megismerése, a konkurencia felmérése, a megfelelő stratégia kialakítása, a webdesign, a programozás, a szövegírás, a tesztelés és a feltöltés a szerverre. Csak a legfontosabb elemeket említve.

Mégis hogyan sikerül mindez egyeseknek?
Eláruljuk sehogyan.

Úgy sikerül nekik, hogy bizonyos fázisok kimaradnak.
Ma egy kis tech érdeklődéssel „össze lehet rakni” egy egyszerű template-es weboldalt, hozzácsapni a különböző közösségi formokat és kész is az online jelenlét.

Ezért ma bárki úgy érezheti, hogy néhány kattintással hamisítatlan online szakértő lesz. Miközben az igazán igényes és egyedi megoldásokat azok a tehetséges, együtt gondolkodó kreatív csapatok végzik, akik nem elégednek meg a középszerűséggel.

 

Vajon lehetséges mindezt elvárni egy személytől?

Vajon miért van az, hogy egyes honlapok designban rettentő profik, mégis lassú betöltődéssel, netán könnyen feltörhető technikai háttérrel rendelkeznek? És vannak, amik habár egy Maserati motorjával mennek, mégis a szocializmusban leragadt „Trabant külsővel” akarnak versenyezni?

Mert a készítője erősségét tükrözik.
Az egyszemélyes honlapkészítőtől elvárni azt, hogy a honlapkészítés minden aspektusához értsen olyan, mintha az alkalmazottól várná el, hogy megoldja az iroda lakberendezését és a könyvelést is vigye a hátán.

Csak mert az iroda életének részét képezik.

A honlapkészítő nem lehet egy személyben programozó, designer, marketinges és szövegíró is. Ugyanis más szemlélet, más erősségek és más tudás szükséges hozzá.

 

A honlapkészítés nem ott kezdődik, hogy kék legyen, vagy zöld

Kék legyen vagy zöld? – szól a honlapkésztíő kérdése. Tudnia kell-e Önnek erre a kérdésre a választ, vagy sem?

A kérdés huszadrangú a kezdetek kezdetén.

A honlapkészítés nem a kódoknál kezdődik (szükség van arra is). Még csak nem is a webdesign kialakításánál.  És a színeknél.

A honlapkészítés Önnél kezdődik. Ott kezdődik, hogy Ön beszél illetve információt oszt meg a cégéről, termékeiről, szolgáltatásairól, terveiről, üzleti céljairól. Kik a legfőbb konkurensek, miben jobbak vagy rosszabbak? Mi az a plusz, amit kínálni tud, amiért megéri Önnél vásárolni?

Ön mesél a célcsoportjáról, vásárlóiról, ügyfeleiről. Azok szokásairól és problémáiról (nálunk a kitöltendő briefek adnak ebben segítséget).

A jó honlapkészítő úgy irányítja a kommunikációt, hogy megértse az vállalkozását és annak piaci környezetét.

 

Miről ismerhető fel a jó honlapkészítő?

Kérdez. Nem is keveset. Méghozzá célirányosan.
Ma stratégiai gondolkozásmód nélkül nem lehet honlapot létrehozni.

Mi agilis projektmódszertant követve, közös konzultációk során feltárjuk Önnel az ergonómiai és funkcionális problémákat. Méghozzá közös gondolkodás révén.


Létezik több személyiségű programozó?

Kíváncsi vagyok, mikor fogja észrevenni, hogy a honlapkészítés nem valósítható meg egyetlen személy által.
Hacsak nem ismer több személyiségű programozót.

Ugyanis nem elég, ha tud programozni. És az sem, ha ért a képszerkesztő programokhoz.
Munkájához szüksége van valakire, aki el tud adni az Interneten. Aki rendelkezik marketing szemléletű hozzáállással.
Ez utóbbinak pedig szüksége van az ő tudására, hogy az eladás a weboldalak használhatósági szabályainak megfelelően, kiváló funkciókkal valósulhasson meg.

A probléma megértése az első lépés a sikeres weboldal felé.
Ebből következik, hogy a weboldal elkészítése nem egyemberes feladat. Hanem komoly csapatmunka.

 

Egy jó honlapkészítő bizonyos esetekben Önnek sem ad igazat - hogy is van ez?

Ha Ön olyan honlapkészítőre vágyik, aki azt az elvet vallja, hogy „az ügyfélnek mindig igaza van”, akkor sokszor veszíteni fog.
Habár a lelke mélyén úgy érezheti, hogy minden jól megy. Mert „az van, amit én akarok”, és „végre valaki, aki nem kérdez és értetlenkedik, csak megcsinálja, amit kérek” elven megkapja azt, amit akar.

De vajon jól is járt vele?

Aki honlapkészítőként mindent szó nélkül végrehajt, amit az ügyfél kér, az óriási károkat okozhat. Jobb esetben egy valódi szakember figyelmezteti Önt, ha olyat kér, ami nem fog jól működni. Idejétmúlt vagy csúnya lesz.

Legjobb esetben javasolni fog helyette mást. Olyat, ami javítani fog a konverzión.
A végső döntés jogát meghagyva Önnek.

Épp úgy, mint egy mesterfodrász, aki figyelmezteti Önt a választott hajszín vagy frizura előnytelen következményeire. Netán a szabó, aki inkább javasol egy jobb fazont a zakóra. Vagy az orvos, aki nem az alapján fogja Önt kezelni, ahogy Ön jónak látja.

Mert ez a kötelessége. Ez a hivatása.

 

Ahhoz, hogy egy honlap összeálljon úgy, hogy Önnek értéket adjon, profitot hozzon, és tükrözze a saját brandjét, idő kell. Ezért ne várjon sokat olyan honlapoktól, amiket 3 nap alatt raktak össze.