A weboldalkészítés ma már nem csak arról szól, hogy legyen egy honlapja. Nem is fontos, hogy ki készíti el, csak legyen olcsó. Ma ugyanis már nem rejtély az, hogy miként olvasnak az emberek a honlapokon; milyen szövegrészeket, design-elemeket vesznek észre.

Mi az, ami kerüli a figyelmüket. A hőtérképes mérések pl. bizonyítják, hogy az átlag felhasználó szemmozgása nagyon szórt az interneten.

De A/B teszttel az is megtudható, hogy egy megrendelés mellé ígért bónusz, vagy a felkínált ingyenes kiszállítás hoz-e több megrendelést egy webáruház esetében. 

A weboldalak használhatósága (webergonómia-tudományág) rendkívül fontos.

Jakob Nielsen - a webergonómia egyik legnagyobb képviselője - szerint „a web a figyelem iparága, ahol a fő fizetőeszköz a felhasználó ideje. Mit néznek meg? Hajlandók elidőzni és hova fognak később visszatérni?”

Az Ön weboldalának az elsődleges célja a figyelem megszerzése, fenntartása. Profitálni akkor fog belőle, ha a látogató idejét a legjobb módon használja ki.

Ugyanis egy honlap hús-vér embereknek szól.  Ők valódi problémákkal és gondokkal küzdenek. Erre keresnek megoldást.

Méghozzá Önnél. 

Ezért nem mindegy, hogy mi alapján készült el a honlapja

A saját instrukciói alapján? Az alapján, hogy mennyi anyagot és információt kell  mindenképpen felrakni a honlapra?  

Jól van ez így, hiszen a cégnél is mindenki csak dicséri azt? De valahogy úgy érzi, hogy hiába fektetett időt, pénzt a weboldalba; nem hozza az elvárt eredményt.

Nem véletlenül.

Hiába tetszik Önnek, vagy akár a cégében mindenkinek a honlapja.

Nem ők a vevői.

Lehet, hogy honlapja remek ajánlatot tartalmaz. Ha a látogatók azonban nem érzik jól magukat a honlapon, nem fognak rendelni.

Webergonómia a weboldaltervezésben - milyen eredményekre számíthat? 

Önnek nem kell több pénzt költenie arra, hogy feltétlenül még több látogatót szerezzen, hiszen a meglévő látogatói bázisból kihozhatja a maximumot.

A helyes tördelések, kiemelések irányítani fogják az olvasókat, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban eljussanak a „lényeghez”: az ajánlatkéréshez, a megrendeléshez.

Nem fognak olyan „hibák” éktelenkedni egy űrlapon - amikor adatokat kér a látogatóktól-, melyek akadályozzák a gördülékeny adatszolgáltatást.  

Nem lesznek olyan design-elemek rajta, melyek rontanak egy weboldal hatékonyságán. A nyitóoldal és a különböző aloldalak tervezése is úgy valósul meg, hogy a látogatók nem ábrándulnak ki a weboldalból 3-4 másodperc alatt.

A visszatérő látogatók csak olyan honlapra látogatnak vissza, ahol jól érzik magukat! Ezért nem mindegy, kivel készítteti el.

Egy jól megtervezett, átgondolt webdesign minden esetben alátámasztja a weboldal mondanivalóját. Nem pedig elnyomja azt.

Honlapjának webdesignja köszönőviszonyban van az oldalon értékesített termékkel vagy szolgáltatással? Vagy úgy érzi, hogy honlapja működése nem olyan, mint amilyennek illene lennie? Akkor írjon nekünk!