Remélni szeretné csak, hogy honlapja jó, vagy biztosra akar menni? Ha kihagyja a karbantartást honlapja átadása után, akkor nagy az esély rá, hogy az előbbi. Egy honlapot nem elég csupán birtokolni, ápolni is kell. Miért?

 

Talán úgy érzi, hogy amikor átvette a honlapját, ezzel véget is ért a honlapkészítés. A honlapjának tartalmi részeit tudja kezelni, fotót tud feltölteni. Igazából másra nagyon úgyse lesz szüksége.
Sokan gondolják így. Azonban tévednek.

Egy hosszútávon jól működő honlapnak szüksége van élesítése után egy állandó szolgáltatásra: a supportra, a karbantartásra.
A honlap átadása a vég, ahol minden elkezdődik.

 

A honlap átadása utáni események, amikre nem gondol

Mit tesz, ha utólag kellene a galériát vagy az árlistát frissíteni?
Ha biztonsági mentésekére volna szükség?
Sőt, a vállalkozás bővülése miatt a termékpalettát illetően új aloldalt kellene létrehozni néhány hónap elmúltával?

A weboldalak fejlesztése ma már egy állandó folyamat. Alkalmazkodniuk kell a folyamatosan változó kihívásokhoz. Így fejleszteni, kezelni kell őket.Cégének bővülését, átalakulásét idővel a weboldalának is tükröznie kell.
Munkánk során mi fejlesztési javaslatainkkal folyamatosan támogatjuk oldalát. Biztonsági mentéseket biztosítunk. Mérjük weboldala sikerességét is.

 

Pontos mérésekkel azt is tudni fogja, hogy átadott weboldala hogyan produkál

A weboldal élesítése után annak sikerességét is mérni lehet. Ezáltal Önnek nagyobb befolyása lesz arra, hogy elérje a látogatóknál azt, ami szeretne tőlük: azaz, hogy vevővé váljanak. Ha releváns forgalomanalitikai és hőtérképes adatokat gyűjt, akkor láthatja, hogy weboldalán hol szükséges változtatni a siker érdekében.

Ehhez a cikkhez beillesztett fotón (forrása: edition.cnn.com) a modell, a kisbaba az üzenetre tekint. Ezzel vezeti az olvasó szemét. És vonzza a tekintetet a fő üzenetre. Ezt a hirdetést lefuttatták egy másik verzióval is, ahol a modell szembe nézett a hirdetés olvasójával. Arra a következtetésre jutottak a hirdetők, hogy az a hirdetés eredményesebb, ahol a modell nem az olvasóval néz szembe, hanem az üzenetre tekint.

A heatmapek (szemmozgását vizualizáló diagram) is ezt jelezték; ahol a narancsos, vöröses foltok azokat a területeket fedték le, ahová a hirdetést olvasók tekintete szegeződött.

 

Milyen elemzések szolgálhatják a finomhangolásokat még?

Olyan szavak is szóba kerülhetnek, mint A/B tesztelés, scrollmap és confetti elemzések. Amik segítenek megállapítani azt, hogy a különböző forrásokból érkező látogatók milyen elemekre kattintanak.
Mi az, ami figyelemfelkeltő.
Mit érdemes „előtérbe hozni”. És mit hátrébb tenni.

Azt is megtudhatja, hogy a tartalmak sorrendjén kell-e változtatni. Mennyire hatékony az.
Az új, vagy visszatérő látogatók milyen arányban érkeznek honlapjára.  És ez alapján hogyan kommunikáljon a honlapon.

 

Milyen kérdésekre kaphat még választ egy átfogó és alapos weboldal-karbantartással?

Megtudhatja, miért távoznak a látogatók vásárlás nélkül a honlapról. Ha elveszíti, akkor miért veszíti el a vevőket a honlapon.
A különböző csatornákon érkező látogatók milyen elemekre kattintanak szívesen.
A kulcsfontosságú felületek milyen mértékben kötik le a látogatók figyelmét.

Munkánk során az ingyenes analitikai eszközökön kívül igény szerint – nagy kliens és adatforgalmú oldalaknál- fizetős implementációk segítségével lehetőséget adunk komplex analitikák beépítésére is.

 

Webáruházak esetében az eladások száma múlhat egy-egy elemzésen

Akár egyetlen utólagos változtatás 50%-os hatékonyságjavulást is eredményezhet esetükben. Az utólagos finomhangolások növelhetik a vásárlók számát, a forgalom növekedését.

A vásárlásokról, vevőkről és termékeladásokról részletes statisztikákat kaphat, amivel aztán pontosan nyomon követheti a forgalmát. És azt is láthatja, hogy a különböző oldalakon belül melyik pontokon lépnek ki a vásárlási folyamatból vagy mik a legnépszerűbb keresések.

Honlapja karbantartása és az azzal járó munkafolyamatok elérik, hogy honlapja egyre több pozitív eredményt produkáljon. És ne sötétben tapogatózzon a változtatásokat illetően. Írjon nekünk.