Vajon miként lehetséges egyedi képekkel árverseny nélkül vásárlókat nyerni? 

A termékek esetében könnyebb a bizalmi háborút megnyerni, mint gondolná. Csak a képekettudni kell használni. Miért van egyedi képekre szüksége webáruházánál?

 

Ha megnyitnám a webáruházát, mit látnék benne a termékadatlapoknál?
A konkurenciánál is megtalálható, katalógusból szerzett termékfotókat? Rövid és száraz specifikációkat és egy CTA-gombot (unalmas ’kosárba’ felirattal)?
A kényelmetlen igazság az, hogy ez nem elég. 

Ha egy webáruháznak jók a termékleírásai, akkor kikerülheti az árversenyt és a legtöbb árösszehasonlító oldalt is. De még az egyedi termékelírások, a megkapó alcímek mellett is van valami, ami termékét a többi hasonló termék fölé emelheti: ez pedig az egyedi és professzionális képek használata.

No, de nem akárhogyan.

 

Miért „szimpatikusabb” az egyik túracipő az egyik honlapon, mint a másikon?
Tegyük fel, hogy venni akar egy túracipőt.
Mert a hétvége várva várt programja: egy közös túrázás a barátokkal. 

Egy boltban a sportosztályon, fizikai jelenlétéből fakadóan nem vinné túlzásba a vásárlási folyamatot: megkeresné a túracipőket, és kiválasztaná az Ön számára kényelmes, és színben, anyagban is tetsző túracipőt.  Majd néhány próba után, a befutó győztes terméket kosárba helyezné. 

Az adott szituációban, a fizikai kontaktus során olyan benyomások érték, valamint annyi kérdésre kapott választ, amiből sikerült meghoznia a döntést.

Kiderült, hogy egy bizonyos anyag nem lesz jó választás, mert tapintásra is nehéz lesz kezelni. Fejben eldöntötte, hogy egy nagy NEM-et szavaz rá.

Egy bizonyos szín pedig túl harsány. A polcon szépnek tűnt, azonban felpróbálva már meredek választás.
A cipőben próbasétát téve pedig megjelent Ön előtt a tervezett túra vizuális képe, ahogy ebben gyalogol a barátaival. 

Vajon bírni fogja benne a kilométereket? A fejben eldőlt minden. A kasszánál pedig véglegessé is tette a döntését. 

Webáruház esetében egy potenciális vásárló nehezebbe köti magát a termékhez. Nincsenek empirikus benyomások. Önnek kell megadnia neki. 

Mégis hogyan? A termékképekkel és a szövegezéssel. 

Amikor egy kép megerősíti a szöveg mondandóját

Ennyire minimális infó alapján vajon képes a vásárló helyes döntést hozni?
Könnyű ütéscsillapító tulajdonságokkal rendelkező középtalp. Ideális a különböző szabadtéri programokhoz és túrákhoz. Kiváló minőségű softshell felsőrész.
Csúszásbiztos gumi külső talp.

Egyetlen termék. Ugyanazon tulajdonságokra hajazó leírások.
És katalógusokból szedett beállított termékfotók. 


Az eredmény: nincs más, mint az árverseny.
A vásárló nem kap megfelelő információt ahhoz, hogy tudja, mire van szüksége. Így alakul ki az egymást alullicitáló webáruházak versenye. 

 

Pedig lehet más is egy termék mellett.
Túracipőnk esetében mégis mi? 

„Ebben a túracipőben úgy megy haza egy fárasztó és egész napos túra után is, hogy odahaza a zokni szaga nem az egész napos túráról fog árulkodni. És még a lábujjai is frissek maradnak.
A könnyű ütéscsillapító tulajdonságokkal rendelkező középtalp kényelmesen és stabilan megtartja az egész lábfejet, és bokát. Gyakori használatnál sem kell tartania fájó talptól és bokától. Soha nem fogja azt mondani, hogy „soha többé túrázás”. Kialakítása még a rossz mozdulatoknál is véd; ezért a legnehezebb terepen is fokozott figyelem nélkül, töretlenül a baráti beszélgetések lehetnek a középpontban…. „

 

A túracipő leírása mellett elhelyezett egyedi fotónk pedig a cipő használata közben mutatja be a terméket.
A bokarésznél valóban ennyire takar a bokánál?
A tisztítása ennyire egyszerű, mint a képen? 

A vásárló láthatja mindazt, amit valójában nem láthat.

 

Miért jobb megközelítés ez?
A kétféle megközelítés között a legnagyobb különbség az, hogy ez utóbbi szövege és a hozzá társított kép olyan túracipőt mutat be, amit a potenciális vásárló el tud képzelni.

Ha kifejezetten egy adott sporthoz/tevékenységhez való túracipő érdekli, akkor érdekli őt a cipő túrázás során megtapasztalt előnyei. Ha nem első túracipője lesz, akkor átélhette már a rossz túracipő jellemzőit: amikor egy rossz mozdulatnál megfájdul a bokája, amikor hazaérve a beizzadt cipőből kibújva napokig szellőztetnie kell a cipőt. 

Amikor a rossz élmények miatt kénytelen lemondani az egyik legkedveltebb szabadidős tevékenységéről.

Utóbbi esetben a potenciális vásárló fejében megjelenik a kép, ahogyan ő használni fogja a terméket. A szöveggel és az egyedi képekkel ezt segíti elő.

Ténylegesen megmutatja, hogy miért jó neki a termék.

 

Egy jó fotó növelheti a bizalmat terméke iránt, a bizalmatlanság viszont megölheti a lehetőségeit
A bizalmatlanság
gátolja az e-kereskedelmet.
A KSH adatai szerint Magyarországon a webáruházakkal szemben általában még nagyobb fokú a bizalmatlanság az Európai Unió tagállamának átlagához képest.
Az egyedi, és a termék előnyeire fókuszáló képsorozat építi a hitelességet és a bizalmat. 

A vizuális elemek - képek, videók - növelik egy honlap hatékonyságát. A tartalomhoz, esetleg a szolgáltatásához passzoló kreatív illusztráció növelheti a konverziót az oldalon. A képeket jóval többen nézik meg elsőre, mint a szöveges tartalmakat.

Érzelmeket generálhatnak. 

A vásárlók a döntéseket pedig mindig érzelmi alapon hozzák meg.
Vezetik a tekintetet, alátámasztják az írott anyagot és vele együtt az üzenetet is.
Termékek esetében a vásárlókat elsősorban az érdekli, hogy miként működik a gyakorlatban egy adott termék. A statikusan beállított termékek képein kívül megmutathatja nekik, mire számítsanak.

Nélküle sosem lesz igazán ütős termékoldala
Minden termék esetében a vevő a termék történetét veszi meg.

Nem a könnyű ütéscsillapító tulajdonságokkal rendelkező középtalpú cipőt.
Hanem azt, hogy végre ő is járhat rendszeren túrázni anélkül, hogy utána napokig érezné annak negatív hatásait, ami a bokafájdalmat és ízületi fájdalmat illeti. 

Közhely, de mégis igaz: egy kép többet mond ezer szónál.
Így van ez az unalmas fotók esetében is. Csak éppen negatív üzenetet hordoznak.
Nem tudom mikor veszi észre, hogy a fentebb említett példák mennyire erősek. 

 

Egyedi termékfotókat biztosítva erősítjük a bizalmat vevőiben: saját fotóssal és professzionális fotókkal dolgozunk. Mert egy webáruház nem ugyanaz, mint egy másik. Írjon nekünk, ha az Öné sem. És vegye igénybe a segítségünket.