Küszöbön a változás, mely nagyobb hatással lehet weboldalára, mint gondolná

Önnek már mobil honlapja van? Ha a válasz NEM, akkor komoly hátrányokkal számolhat a jövőben.
Amennyiben a válasz IGEN. Akkor is. Hogyan lehetséges ez?

Már nem elég csupán az, hogy mobilbarát honlapja legyen. Annak valóban felhasználóbarát módon kell, hogy működjön. A Google hivatalos blogoldalán jelentette be, hogy ez adja majd a rangsorolás alapját. Mit jelent a mobil indexelés közelgő bevezetése?

Nagy változások várhatóak. A Google-nek köszönhetően. És alig 4 hónap van hátra a változtatásokra. Azonban a webáruházak még profitálhatnak is belőle. 

Kedveljük, vagy nem kedveljük a Google-t. Itt találjuk meg az információkat. 
A Google-nek akkor jó, ha használója rajta keresztül valóban azt találja meg, amit keresett.

Ezért nem veheti weboldal sem figyelmen kívül az általa hozott szabályokat. 

A Google szerint mindig „ott kell lennie”. Méghozzá gyorsan, méghozzá releváns információkkal. Ez pedig nem merül ki csupán abban, hogy van egy reszponzív weboldala. Lassan mindenki másnak is az van.

De vajon fel is tűnik vele a mobilkeresési találatokban? Vajon tud-e az adott pillanatban releváns információval szolgálni, amikor arra szükség van.

A mobilra optimalizált élmény mellett az is fontos, hogy a célközönsége mobilon keresett kifejezéseire, jól rangsoroló tartalmakkal álljon elő. És azok kerüljenek a keresési találatok élére.

(Az Ön weboldala életképes a mobilkorban?) 

A Mobilgeddon most éri el a weboldalakat igazán

Emlékszik még?

A világ vezető gazdasági portáljai nem valami huszadrangú hírként, hanem egyenesen nyitóoldalon számoltak be a Google 2015. április 21.-én életbe lépett mindent felforgató mobil algoritmusáról.

A Google akciójának célja volt, hogy átalakítsa az okostelefonokon használt keresőalgoritmusát, és a jövőben olyan oldalakat soroljon majd előbbre a telefonról indított keresések során, melyek mobilbarátak.

A jóslatok szerint a különböző kifejezésekre indított keresések során a weboldalak találati sorrendjét komolyan befolyásoló változtatás akár drasztikusan átalakíthat egész piacokat.

A nyugati sajtó MobileGeddonként emlegetett eseményével összefüggésben lévő legújabb közlemény szerint a jövőben a mobil oldalak elsődlegesek lesznek az asztali verzióhoz képest.

Azaz, a jövőben a mobil indexelés lesz az elsődleges.

Egy felmérés szerint 2015-ben a hazai oldalak felkészültsége még a Mobilgeddon változásaira nem volt megfelelő. Még vezetőportálok, de akár a kormányzati oldalak is nélkülözték a mobilbarát (reszponzív) megjelenést. A kisvállalkozások oldalainak zöméről nem is beszélve.

Ám az azóta több mint 1 év alatt mobilbaráttá vált honlapok tulajdonosai sem dőlhetnek hátra nyugodt szívvel. 

Mivel a keresések zöme ma már mobil eszközről történik, előfordulhat, hogy a kereső nem találja meg azt az információt, amit keresett és ez rossz felhasználói élményhez vezethet.

Ezért a Google elkezdett kidolgozni egy a mobil oldalaknak előnyt adó indexelési módot.

Mit jelent ez az Ön weboldalára nézve?

Weboldala asztali verzióját, vagy az alkalmazásokat is indexeli ugyan a Google, azonban a jövőben a weboldalak mobil verzióját fogja elsődlegesen használni a rangsorolási célokra.
Ebből nyeri ki a strukturált adatokat is.

A Google célja az is, hogy az asztali gépről keresőknek is jó felhasználói élményt nyújtson. Az asztali találatok rangsorolása a jövőben a mobil oldal tartalma és szignáljai alapján történik majd.

A változást az elkövetkező hónapokban folyamatosan tesztelni fogják kis léptékben, és a tervek szerint csak akkor terjesztik ki, ha meggyőződtek arról, hogy ez jó felhasználói élményt biztosít.

A változásra még hónapokat kell várni. Azonban négy hónapnál hamarabb valószínűleg nem érkezik meg a mobil algoritmus.

Öröm az ürömben a webáruházak számára

A közlemény szerint a rejtett tartalom is teljes értékű lesz. 
És teljes értéken lesznek kezelve, ha a fül alá rejtés indoka a jobb felhasználói élmény biztosítása.  Ez tipikusan a webáruházak esetében szokott előfordulni. 

Az Ön weboldala még mindig küzd a mobil megjelenítéssel? Ezek az oldalak vesztesei lehetnek a változtatásoknak. Ami biztos: a Google ritkán téved. A mobilkorban nem hagyhatja figyelmen kívül az irányelveit. Mi segítünk azoknak megfelelni.