Ha nem ír üzleti blogot, akkor pénzt veszít. Nagyon sokat.
Éppen ezért beszélnek Önnek ma már a tartalommarketingról szövegírók, marketingcégek, kreatív ügynökségek és lassan úgy mostanában mindenki. A marketingszakma rég fölismerte a hasznát, Ön még mindig nem?

Önnek nem sok lehetősége van, ha a vásárlók figyelmére pályázik.
Így a választható opciók közül kizárásos alapon valamelyiket biztos, hogy választani fogja.

Vagy megvásárolja a figyelmüket. A reklámokkal minden egyes figyelem megszerzése ugyanis Önnek pénzbe kerül.
Vagy megpróbálja valahogy „kikérni” a figyelmet a különböző PR eszközök segítségével.
De a figyelem megszerzése egyenkénti foglalkozás révén is megvalósulhat az emberekkel. A személyes sales (eladás) azonban nagyon idő,- és energiaigényes.

De dönthet úgy is, hogy folyamatosan birtokában lesz a célcsoportja figyelmének. Sőt, még csak kérnie sem kell azt.

 

Mivel érhető ez el?

Azzal, hogy létrehoz valami érdekeset és értékeset. És mindezt ingyenesen megosztja a célcsoporttal.  David Meerman Scott szerint (legismertebb könyve: Real-Time Marketing & PR and Marketing Lessons from the Grateful Dead ) a szabályok a marketing és az értékesítés területén megváltoztak. (Ezt talán Ön is tapasztalja.)

Az emberek válaszokat keresnek az interneten – és amelyik cég megadja a válaszokat, az elnyeri az ügyfelek bizalmát és később vásárlói hűségét.

 

Ezt valósítja meg a céges blog is

Ha nincs rendszeresen frissülő saját céges blogja, ahol valódi tartalmakat jó csatornán, jó időben a megfelelő embereknek juttat el; akkor lemond arról, hogy az elköltött forintjai a lehető legjobban térüljenek meg.

A céges blog a legköltséghatékonyabb, kis büdzsével is elindítható és fenntartható platform. Azonban csakis nagyravágyó és marketingorientált vállalkozóknak ajánlott. Azoknak, akik tudják, hogy mire van, mi a célja, és hogyan használják azt. A tartalommarketing szerves része.

 

Mi a tartalommarketing? – Válaszol a wikipédia

Tartalommarketing (vagy content marketing) minden olyan marketing, amely tartalmat állít elő, azt publikálja és különböző csatornákon terjeszti azzal a céllal, hogy vásárlókat szerezzen.

Az információ bemutatható a legkülönbözőbb formákban, ideértve a híreket, videókat, jelentéseket, e-könyveket, infografikákat, esettanulmányokat, használati utasításokat, cikkeket, fotókat, applikációkat és így tovább.

A tartalommarketing ideája az, hogy ha a célpiacnak magas minőségű, releváns és értékes információt adunk, akkor azzal üzleti eredményeket érünk el. Ez a stratégia megtartja és növeli az olvasottságot, illetve javítja a márkahűséget. A tartalommarketing az online marketing stratégia része, melynek legalapvetőbb része a szövegírás.Wikipedia

Mit is jelent mindez konyhanyelven?

Olyan kommunikációt jelent az Ön részéről, ami úgy beszél az ügyfeleivel, vásárlókkal és érdeklődőkkel, hogy nem akar minden percben eladni nekik.

Az a marketing, ami nem tolakodik.
Ahelyett, hogy minden percben a termékét vagy szolgáltatását reklámozná, helyette információkat ad. Azokat az információkat, amikre a célcsoport érdeklődik, amikre rákeres. Ezzel tudatosabb és tájékozottabb ügyfelei lehetnek.

Akiknek sokkal könnyebb maga az értékesítés is.
A tartalommarketing szerves pedig maga a céges blog.


A céges blog működik. Nagyon. De mire is jó valójában?

A B2B cégek 79%-a szerint a leghatékonyabb tartalommarketinges eszköz a blogolás. (Content Marketing Institute)

Miért ennyire népszerű?
Mert a marketingkommunikációt végre szerethetővé teszi. Mindeközben rendkívül költséghatékony és van jövője. Hiszen a tartalmak megírása, publikálása és terjesztése a reklámköltség elenyésző részét emészti fel.

Mindemellett jó keresőpozíciókat ad az oldalának és értéket az ügyfeleinek.

 

A 5 legfontosabb előny a céges blog mellett

A blog értékesít.

Ám nem úgy, ahogy Ön gondolja. Az értékesítés a finomabb változat szerint valósul meg. Úgy, hogy először bizalmat ébreszt, értéket növel és folyamatos kapcsolatfenntartás valósul meg. Nem erőszakos reklámozásról van szó, hanem az igények megteremtéséről, mely idővel kialakul  az Ön által nyújtott értékekre, szolgáltatásra.

 

A blog növeli az Ön szakértői státuszát.
Mégis hogyan?
Azzal, hogy rendszeresen publikált edukatív anyagokban bemutatja azt, hogy valóban szakértője a szakterületének. Hiszen az Interneten ma már bárki mondhat magáról bármit, aki tud gépelni, és szerkeszteni. A céges blog hozzájárul a szakmai hitelesség növeléséhez.

 

A blog saját bejáratú „ügyfélszolgálata” lesz és informálja a vásárlóit
A vásárlási folyamat szerves részévé válhat. Hiszen minden vásárlás előtt tájékozódik egy vásárló. Kérdéseire pedig számos helyen választ kaphat. Ön pedig megadhatja neki. Sőt egyetlen cikkel akár kiválthat több száz e-mail-t és telefonbeszélgetést is.
Folyton ugyanazon kérdést teszik fel Önnek? Egyetlen cikk is válasz lehet rá.

 

A blog kizökkenti a steril cég csapdájából és emberibbé teszi a cégét
Azaz megteremti a kapcsolódási pontot Ön és a célpiaca közt. Senki nem szereti az arctalan cégeket. A legtöbb céges kommunikáció unalmas, távolságtartó és emberidegen. Ezzel közelebb hozhatja Önhöz a vásárlókat.

 

Segíti a keresőoptimalizálást és megtalálhatóvá teszi
A hatékony keresőoptimalizálás része a tartalommarketing. A „Google-kedvelt” oldalak azok, amelyeken rendszeresen új tartalom keletkezik. Ami nem csupán új, de a felhasználók számára értékes, hasznos. Ez pedig onnan tudható, hogy olvasottak és megosztottak.

 

Ön hány előny elolvasása után kezd el blogolni? A hagyományos reklámozás szerint Ön csak elmondja, hogy mennyire jó és minőségi munkát végez. A tartalommarketinggel azonban megmutatja, hogy tényleg így van.

De nem tudja, hogy hogyan és miként lehetne ezt kivitelezni? Nem erőssége az írás? Segítünk a tartalmak megírásában. Kattintson, adja meg az elérhetőségét és beszéljünk róla.