Új weboldalra van szükség - szól egyöntetűen a meetingen a megállapítás. A legfőbb gondolata vele kapcsolatban az, hogy ne kelljen mélyen a zsebébe nyúlnia.

Netán a minap látott honlaphoz hasonlítson a felépítése, vagy ne térjen el túlságosan a régi, 20 évvel ezelőtti honlapjuktól.

Ön megkeres néhány céget, majd a többféle ajánlat közül próbálja kiválasztani a legjobbat. Természetesen az ár nem mellékes tényező a döntésben.

A szerződés aláírása és a fizetés után pedig az alapelvárása minden esetben, hogy Önnek tetsszen.
Olyan oldal legyen, amire
Ön szívesen ránéz. Ami Önről és a cégéről szól.

De vajon miért probléma ez?

Amelyik céges weboldal a cégről szól, azt ki kell dobni - szól a szakértők kissé erős, ám cseppet sem túlzó állítása. Ugyanis az ilyen honlapok az ügyvezetőn kívül nem nagyon fognak érdekelni senkit.

E szemléletet már nem csak a KKV közül követik sokan, de vállalati oldalak, médiaportálok és multik is beálltak a sorba, mint pl. az Aegon vagy a Sodexo.

Ők ugyanis az ügyfél fejével kezdtek el gondolkodni.

Kétféle cég és kétféle honlap létezik, ám csak az egyik sikeres

Ön melyik csoportba tartozik?

A hozzáállásuktól függően a cégek, illetve honlapok kétféle csoportba sorolhatóak: a termékközpontúakba és az ügyfélközpontúakba.

Azonban nem mindegyik csoport profitál a hozzáállásán.

Ha Ön a szolgáltatását, termékét szeretné eladni a honlapján, és mindezt termékcentrikus megközelítésből teszi, akkor annak tulajdonságait fogja bemutatni.

Azonban, ha ügyfélközpontú megközelítésből áll a feladathoz, akkor felméri a célcsoportja igényeit; azt, hogy mit várnak el az adott terméktől. A termékét pedig megfelelteti az igényeknek.

Azaz felépíti a terméke értékét és utána eladja azt.

Épp így van ez a weboldalkészítő cégek esetében is

Sok weboldalkészítő cég csupán annyit kérdez Öntől, hány aloldalt és milyen színű honlapot szeretne. Azonban a komplex és minőségi szolgáltatást nyújtó cégeket az igényei érdeklik.

Míg az egyik egy weboldalt akar Önnek eladni.
A másik egy megoldást.

A sikeres céges weboldalak mindig az ügyfélről szólnak. Arról, aki vásárolni fog Önnél.
Ezért az üzenetnek, melyet Ön szeretne neki átadni, a honlap minden elemében meg kell jelennie.

Az arculatban is.
Mi ebben is segítünk.

Egyedi fejlesztés és Brand-megjelenések?

Egy arculat megtervezése nemcsak grafikai munka, hanem egyben stratégiai tervezési feladat is.

Az arculattervezést sokan egyenlővé teszik a grafikai munkával. Holott egy weboldalnál már az arculattervezés is a gondolkodásról szól. Munkánk során éppen ezért igyekszünk rávezetni ügyfeleinket a saját szolgáltatásuk előnyeinek megfelelő kommunikációjára, a márkaértékeik felfedezésére.

Igényes honlapok esetében a  közös munka mindig konzultációval kezdődik.

Ahol definiálásra kerül a márka üzenete, az elsődleges célcsoportok, a célszemélyek (Buyer persona) meghatározása. A grafikai tervezés sokszor összefonódik egy arculati gyűjtemény megalkotásával, ahol a márkavilág életre kell a képösszeállítások során. A megfelelő irány meghatározása mindig elsődleges.

Az arculattervezés célja nem pusztán az, hogy esztétikus megjelenést biztosítson. A megfelelő arculat egy keretrendszert alkot, amiben a webdesign, az ergonómia, reklámhordozók felépülhetnek.

Mindez gyakorlati oldalról dióhéjban?

Miután megismerjük oldalának funkcionális igényeit, csapatunk PHP programnyelv alapú tervezéssel  és egyedi CMS rendszerrel áll neki a munkához. Az egyedi backend fejlesztési kihívásoknak is motiváltan állunk hozzá.  A backend fejlesztéssel és a design tervekkel elkészül a frontend felületi fejlesztés.

A projektben a látványvilág kialakítását megelőző fontos lépés az ergonómiai tervezés. Az UX tervezési szakasz gyakorta párhuzamosan zajlik az arculattervezéssel. Hiszen a márkakommunikáció szempontjából, a branding kialakításában meghozott különböző döntések befolyással lehetnek az ergonómiai tervekre is.

Reszponzív frontend felület (Boostrap alapokra is épülhet) pedig evidens minden projekt esetében.  

A tartalmak keresőbarát kivitelezése, a honlap kezelhetőségének megismertetése pedig szintén munkánk részét képezi.

Stratégia és design együttesen, miért fontos ez?

Mert honlapja a potenciális vevővel történő nulladik találkozás sikerességét alapozhatja meg, avagy ronthatja el.

Mindezt számos apró elem, eszköz befolyásolhatja: ügyfélvélemények, szakmai cikkek, honlap kinézete. Az arculat építheti vagy rombolhatja cégének sikeres megítélését.

Honlapjánakarculata ugyanolyan fontos, mint maga a tartalma, vagy a vállalkozásának tevékenysége. Cége egy vonzó arculat nélkül felejthetővé válik.

A profi arculat azonban egy jobb minőséggel azonosíthatja be cége tevékenységét a célcsoport előtt. A különböző vizuális elemek tudatos alkalmazása a honlapon egy vonzó és emlékezetes imázst és vonzóbb cégprofilt eredményezhet. Megkülönböztetheti a konkurenciától.

Az arculat mindig összefüggésben van a felhasználói élménnyel. Annak szíve és lelke. A márkaértékek grafikai megjelenése. 

Az ergonómiai és design-tervezés, valamint a frontend-fejlesztés (tökéletes felhasználói élmény kialakítása) meghatározó része egy profi weboldalnak. Ezért csakis komplex és teljes körű szolgáltatást nyújtó céggel lehetséges kivitelezni. Terméke vagy szolgáltatása sikere nem csak a munkatársak hozzáállásán vagy a termék minőségén múlik!