Munkaidőben chatelnek a munkatársak a Facebookon? Igen, méghozzá a cégvezetők jóvoltából. A Facebook hamarosan “freemium” verziót indít útjára hazánkban is a cégek számára fejlesztett alkalmazására: a Workplace-re. Mi ez az újdonság? Okos húzás a munkakompatibilis Facebook vagy csupán gyenge kezdeményezés a hatékony munkahelyi kommunikáció érdekében? Íme, a Facebook, amin csakis a kollégák vannak fent.

 

Vajon felmerült már Önben, hogy milyen jó lenne más cégekkel könnyebben kommunikálni azokat a projekteket illetően, ahol mindkét cég érintett?
Elhagyni a mailezést és a telefonokat, és amolyan „zárt projektcsoporttá alakulni”?
Vagy már most használ cége egy belső rendszert az „összekovácsolódásra”?
A Facebook épp erre startolt rá, egy közösségi oldallal, vállalati használatra. És csakis arra.

 

A kék óriás ismét újabb dobással rukkolt elő

Dobásával pedig szeretné elérni, hogy rezegjen a léc a HipChat és a Slack alatt.
Az újdonság: a Workplace, tulajdonképpen maga a Facebook, csak egy zárt csatornán. Ha használt már Slack-et, akkor ismerős lesz a „szemlélet”.

Munkaprojekteket tud itt létrehozni, csoportokat, azon belül chatet, videókat, dokumentumok megosztását. És mindezek közös kezelését. Tulajdonképpen azt akarja a Facebook, hogy erre is őt használják a cégek.

Ahol nem zavarnak meg a személyes profilon elérhető barátok, ismerősök; mentes a hirdetésektől, de a Facebook fő funkciót mind megkapják a munkatársak. Azaz vannak hírfolyamok, ahol a kollégák frissítéseit/bejegyzéseit/gondolatait lehet látni. Privát üzenetre, de csoportos elmélkedésre is lehetőség van.

 

Honnan jöhetett a Facebooknak ez az ötlete?

Az alkalmazottak úgyis a Facebookon lógnak. Ha nem is munkaidőben, utána biztosan.
Minden bizonnyal a kollegáknak már van Facebook-fiókjuk, és nem ismeretlen a Facebook felülete. Nem úgy, mint akár egy Slack.

A Facebook Workplace Partner Program már most abban is tud segítséget adni, hogy különböző cégeknek tippeket adjon a könnyű Workplace használathoz.

 

Mennyire éri meg használni a Facebook Worlplace-t?

Tulajdonképpen itt a közösségi platform egyfajta zárt, munkahelyi fórum lesz.
A Facebookon dolgozni nem túl komolytalan?- talán Ön is ezt a kérdést teszi most fel épp magában.

Hazánkban bizonyára felemelt szemöldökkel fog sok cégvezető tekinteni rá a kezdetekben; de jó tudni, hogy világviszonylatban olyan vállalkozások használják már, mint a Starbucks, vagy a Booking.com. Több 100.000 alcsoporttal az élen. A kék óriás szerint már több ezren fizettek elő a munkára is alkalmas Facebookra.

 

De vajon ez más lesz, mint a mindennapi életünk részét képező Facebook?

Az eddigi Workplace Premium mellett, a Facebook most egy díjtalan és új verziója a Workplace Standard inkább kisebb szervezeteket kíván megcélozni.Azoknak lesz előnyös, akik habár a funkcióit szívesen használnák, egy teljes verzió megfizetése már igencsak költséges lenne. (Több ezres létszámnál tagonként havi szinten néhány dollárért kapható meg.).

Az ingyenes verzió egy „butított változat”, ahol a rendszer mindösszesen adminisztrációra és elemzésre lesz csupán használható elemek nélkül.
Tulajdonképpen kiváló csali, amolyan ingyenes termékminta a kisebb cégek (mint célcsoport) számára, akik megízlelhetik az előnyöket egy teljes program megvásárlása előtt.

 

A Workplace hozza a Facebook-tól megszokott formát

A kollegák beszélgethetnek/chatelhetnek egymással, reagálhatnak dolgokra (rekacióküldés), a Skype-hoz hasonlóan élő adásban kommunikálhatnak egymással, és nem maradnak le a legfontosabb információkról, a legsikeresebb posztokról sem. Mindezt akár külön csoportokban.  

A csakis itt megtalálható funkció egy un. „dashboard”, mely statisztikákat biztosít.  Habár még nem tiszta, hogy pontosan miként is fog ez a gyakorlatban működni (pl. más vállalkozásokkal is fogunk-e tudni így kommunikálni csoportonként?); elképzelésünk lehet arról, hogy tulajdonképpen milyen hasonlóan működő programok előnyeit is igyekszik a Facebook a Workplacen összegyúrni.

Csakis aktív felhasználók használhatják majd, ehhez pedig legalább havi egyszer illeni fog belépni a felületre.  A nonprofit szervezetek és az oktatási intézmények viszont ingyen használhatják majd, a hírek szerint.

Még több infóért katt. ide: SocialMediaToday
A Facebook ezzel zárt kommunikációt tesz lehetővé a cégeknek, amely teljesen biztonságos lesz (elmondásuk szerint).