Vajon az Ön weboldala mennyire unalmas?

Unalom. Az egyik legnagyobb ügyféltaszító jelenség egy honlapon.

Mégis a weboldalak jelentős részére jellemző. Még akkor is, ha az irodában mindenkinek tetszik a honlap, és a család is büszke rá. Mitől lesz egy honlap unalmas, és miért probléma ez?

Manapság csupán néhány másodperc megnyitni egy honlapot a dugó kellős közepén választ keresve egy problémára. És éppen ennyi idő azt bezárni is.

Ezért egy honlapon az interaktivitás és a látogatókkal történő párbeszéd soha nem volt még ennyire fontos, mint ma.
Egy okosan felépített weboldal sem volt még soha ennyire fontos, mint ma.
Ezt nem lehet elégszer megismételni.

Sokan mégsem veszik eléggé komolyan és még a legjobb szándékú vállalkozások is beleesnek a leggyakoribb hibákba. Köztük az unalmas weboldal hibájába.

Mitől unalmas, mitől nem az?

Tegyük fel, hogy szeretne venni egy új grillsütőt a teraszra. Talál két céget.

Az egyik cég honlapján rögtön szembe jön Önnel, hogy a cég mikor alakult, mire büszkék rendkívüli módon, milyen beszállítókkal dolgoznak együtt, mivel foglalkoznak, kik a partnereik. És persze azt, hogy a minőségi szolgáltatást, az innovatív megoldásokat és a maximális elégedettséget tartják a legfontosabb megvalósítandó célnak.

A másik cég viszont egy valamit tud Önről: az igényeit és vágyait. Tudja, hogy Ön vagy baráti társaság miatt szeretne vásárolni egy új grillsütőt, netán a 4 gyereket és a feleségét szeretné elkápráztatni vasárnapi ebéd gyanánt a kerti sütögetés során.

Ezért számos tippet fog adni, valamint egyértelmű válaszokat arra vonatkozóan, hogy melyik terméküknek milyen előnyeik vannak. Milyet célszerű választani abban az esetben, ha…

Milyen kiegészítőket érdemes vásárolni hozzá, ha gyerekek is gyakorta sürögnek, forognak a termék körül.

Megszólítják Önt. És érezni fogja, hogy ez a cég tényleg segíteni szeretne Önnek. Tudja, hogy mire kíváncsi és minden fontos információt meg fog találni a honlapon.

Kiérdemlik a figyelmét.

Ön melyik cégtől rendelne szívesebben? Kivel venné fel a kapcsolatot?

A biztonságos megoldásokban gondolkodnak, ezért a legtöbb weboldal unalmas

A legtöbb weboldal esetében a legnagyobb probléma az, hogy unalmasak. Semmitmondóak. És rettentő kiszámíthatóak.

Miért gond ez?
Mert nem hagynak nyomot.

Éppen azért gond, amiért egy unalmas üzleti találkozó után nem érez késztetést az adott üzleti partner szolgáltatásának igénybevételéért.

Az unalmas dolgokra nem emlékszünk. Nem lelkesedünk értük és tőlük.

A látogatóknak egyetlen kattintás bezárni egy oldalt. Ezzel pedig a lepattanási arányt növelik a honlapon (rangsorolásnak sem tesz jót).

A biztonságos megoldás mindig unalmas. Ez az a megoldás, amit mindenki ismer. Ami megszokott.

Miben nyilvánulhat meg az unalmas kivitelezés?

Többek között unalmas szövegekben és ehhez társuló unalmas képekben.

Senki nem szereti az arctalan cégeket. Pedig a legtöbb honlap - különösen a vállalati honlapok - a steril céges kommunikációt testesítik meg. Elidegenítő hivatalosságban kommunikálnak, az életidegen stockfotókkal.

Öltönyös emberek, komoly szavak a táblán, ugyanazon hölgy mosolyog vissza a képről, aki a múlt héten a fitneszterem plakátján buzdított a délutáni edzésre.

Önöknél így néz ki egy átlagos munkanap?

Elvont fogalmak, személytelen kommunikáció, konkrétumokat nélkülöző honlapszövegek. Mindezekkel ugyanolyan lesz a kommunikációja, mint szinte minden B2B cégé.

Hogyan kerülje el, hogy honlapja unalmas és semmitmondó legyen?

Egyedül igen nehezen.
Ezért van szüksége egy csapatra.
Ahol a weboldal fejlesztése során számos szakember dolgozik össze egy cél érdekében, hogy Önnek jól működő honlapja legyen.

Egy weboldal esetében az UX design (user experience design) a felhasználói élmény tervezését valósítja meg. Éppen ezért egy egyedi fejlesztésű honlap elkészítése esetében - a programozás és üzleti logika miatt is-, általában a projektek nem egyszereplősek, hanem csapatmunkában zajlanak.

Szüksége lesz egy elérhető és megbízható supportra, karbantartásra. Folyamatos támogatásra.

Szüksége lesz egy szövegíróra is, aki összeköti Önt a célpiacával. A „sorok között” növelheti a hitelességét, és még el is fogják olvasni.

Mert bárki mondhatja magáról, hogy ő profi. De az számít igazán, hogy az ember mit csinál valójában. Az igazi hitelesség és szakmaiság felismerhető. Még akkor is, ha ezt nem mondják ki.

Mi ebben segítünk Önnek.
Csapatunk minden tagja ezen dolgozik.

Kerülje el az unalmas honlapok csapdáját! Üljünk le egy kávéra, és beszéljünk az Ön honlapjáról. Írjon nekünk, mindössze 1 perc.