Webáruháza nem a termékeitől lesz sikeres. Nem a remekül kiépített kapcsolatrendszerektől, de még csak nem is a futárszolgálat milyenségétől. Webáruháza egy adott „helyen” bukik el, vagy lesz sikeres.

Mégis ezen akar spórolni a legtöbbet. Pedig e döntéssel már az elindítását megelőzően kudarcra ítéli.

Habár eladhatatlan termékekkel és rosszul kivitelezett piacfelméréssel sikertelen bizniszbe kezdhet bele; webáruháza sikertelenségét kiváló termékekkel is elkönyvelheti.

Fizetési módok, raktározási modellek, elállási jog, NAIH-szám a hírlevelekhez, ÁSZF, futárszolgálat, remek csapat.

Sok apró részletre kell figyelnie, ha egy webáruház kialakításán dolgozik.

Azonban a legnagyobb veszteséget a webáruház weboldalán történő spórolással érheti el

Csak nagy tudású webshoprendszerrel érdemes építkezni, ha hosszútávon prosperáló és komoly piaci jelenléttel rendelkező webáruházra vágyik. Nem mindegy tehát kivel és milyen rendszert építtet ki. Az olcsó megoldás néha a legdrágább megoldásnak bizonyulhat.

Miért?

Mert webáruháza részletein vásárlások állhatnak, vagy bukhatnak.

Ma több mint 6000 működő webáruház van Magyarországon.

A piaci eredmények szerint pedig ma 100 látogatás átlagosan csak 2,1 vásárlást eredményez. És csupán néhány Ft-ért képes a vásárló egy másik webáruháznál leadni a rendelését, ha az Öné nem elég meggyőző.

Nem elég átlátható, nem elég informatív, nem eléggé egyszerű és nem felhasználóbarát. Azonban a konkurensei termékeihez képest drágább termékek is eladhatóak, ha webáruházán minden „stimmel”.

Annak minden eleme az értékesítést szolgálja.

Mit értünk ez alatt?

Statisztikák szerint a webáruházak esetében a kosárelhagyások 16%-ban a nehezen megtalálható információkra vezethető vissza (nem találja az illető azt, amit keres), míg 12%-a pedig a bonyolult fizetési folyamatokban keresendő. A webáruházak rossz kialakítása miatt a potenciális vásárlók akár 25 %-a is elállhat az oldalon történő böngészéstől.

Webáruháza részletein vásárlások állhatnak, vagy bukhatnak

Webáruháza sikerességének kulcsa a webáruház oldalának maximális működésében van. Ebben segít a két legfontosabb fejlesztés, a backend-, és frontend-fejlesztés.

Ahhoz, hogy a designtervek felhasználói felületként valósuljanak meg webáruháza esetében, szükség van a frontend-fejlesztésre. 

Frontend-megoldások nem csak a designon segítenek, de gazdagítják a felhasználói élményt is. E fázisában az a fejlesztés valósul meg, amivel a felhasználó érintkezni fog.

Miért fontos ez?

Ön online valósítja meg a pénzügyi tranzakciókat és online kereskedik.
Ezért egyértelműen nem mindegy, hogy webáruháza látogatója mit tapasztal az oldalon.

Milyen keresővel kénytelen navigálni, keresni.
Mennyire egyszerűen adhat le egy rendelést.

Vagy milyen tartalom várja őt egy-egy termékkel kapcsolatban.
Jól megírt termékleírással megkülönböztetheti magát azoktól a konkurensektől, akik ugyanazt árulják. De akár piaca legjobban kommunikáló webáruháza lehet.

Hogyan valósulnak meg a részletek?

Frontend-fejlesztők az Ön webáruházának technikai konzulensei

Az üzleti információk birtokában megvalósult alapos tervezés elsődleges lépés webáruháza esetében. A webáruház felületeinek logikai felépítése még a designtervek elkészítése előtt megtörténik.

Az üzleti információk folyamatos és automatizált szinkronizálása valósul meg e fejlesztés során: nem mindegy, hogyan és mennyire gördülékenyen műkődnek együtt egymással integráltan a számlázó programoknak, a CRM rendszerek és banki szoftverek.

A Frontend-fejlesztés olyan speciálisan marketingorientált funkciókat fejleszthet ki, mely  növelheti a vásárlások értékét és számát.

Fejlett és felhasználóbarát szűrő-, és keresőfunkciók létrehozásával elősegíthetik a vásárlások megvalósulását.

Frontend szakemberek munkája nélkülözhetetlen a jó UX kialakításában. Ők a felhasználót és az UX csapatot szolgálják ki.

És ahol az üzleti logika megvalósul

Mindaz, ami a projekt tervezési szakaszában elképzelésre kerül és a frontend-fejlesztés számára megjelenítésre előkészül, a backend fejlesztés során valósul meg.  Ez az a bizonyos fejlesztés webáruházánál, ahol az üzleti logika megvalósul.

E fejlesztésnek hatalmas szerepe van abban, hogy a webáruház az Ön üzenetére és értékajánlatára célzottan, nagy hatékonysággal és interaktív módon jelenjen meg.

Backand-fejlesztők az alkalmazások szerver oldali részét fejlesztik, ami a felhasználók által használt alkalmazások részérre szolgáltatja az adatokat és üzleti logikát.

Webáruházának oldalán való spórolás csupán látszatspórolás. Működését, sikerességét tekintve a legrosszabb üzleti döntés, melyet meghozhat. Ugyanis webáruházát már az elindítását megelőzően kudarcra ítéli.