Ha Ön épp egy weblapot böngészik és ott minden a helyén van, akkor egy könnyen kezelhető, esztétikus , mindemellett informatív weboldalon navigál. Tehát pozitív élményekkel lesz gazdagabb. Ergo, jó a weblap felhasználói élménye. Természetes, hogy saját weboldalát illetően is ilyen megoldásra vágyik.

Azonban mindezt nem kapja meg akármelyik weboldalkészítési megoldással.

Képzelje el a szituációt, hogy épp egy autókereskedésben próbálnak Önre erőltetni egy sportkocsit.

Úgy gyorsul, hogy észre sem veszi, de már 180-nál jár a mutató. Azonban Önnek egy megbízható családi autóra lenne szüksége a három gyerek mellett.

A termék bizonyára jó. Azonban nem Önnek találták ki.

Ugyanis van egy kulcsfontosságú tényező, mely gyakorta kimarad a folyamatokból, ha eladásról van szó:

 Az Ön egyedi igényei. 

Mi a weboldalát nem elkészítjük, hanem kifejlesztjük

A hétköznapokban ügyel a testreszabott megoldásokra, az igényeket kielégítő termékekhez ragaszkodik. A munkafolyamatokban viszont nem teszi ezt, miért?

Mert a weboldalkészítésben is - mint minden másban - keresi a kiskapukat, és az „olcsó megoldásokat”. Netán hallomásból hozza meg a döntéseket. Azonban weboldalak esetében (is) hosszú távra tervez.

Milyen rendszerben gondolkodjon?
Nem hozzáértők számára nehéz a döntés, ha honlaprendszer kerül szóba.  

A legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerek - nyílt forráskódúak - nagyon népszerűek. Igen kecsegtetőek.  A környezetében is számos ismerősének van ilyen, vagy amolyan honlapja. Mivel sokan vesznek részt ezek fejlesztésében; így sokféle beépülő modul áll rendelkezésre, a speciális igényekre is „kész” megoldást tudnak nyújtani. Első látásra.

Úgy véli ezzel pénzt, és időt is spórolhat.
De a jövőre nézve így is van ténylegesen?

Az ingyenes CMS rendszerekkel „felhúzott” honlapok elkészítésében sem nélkülözheti a szakembert.

És ő sem ingyen dolgozik. Habár olcsóbb végösszeggel számolhat a munkát tekintve - első blikkre-, a járulékos összegek a következő években fognak majd megmutatkozni. A hátrányait tekintve a legnagyobb hiányosságokat Önnek a bevételkiesés révén fogja megteremteni. 

Egy nélkülözhetetlen elem a sikeres honlapokhoz, melyet csak csapatmunka révén kaphat meg

„Majd visszatérek, ha más honlapon nem találok jobbat.”- a bevételtől való elesés első biztos lépése, ha a potenciális vevők e gondolattal zárják be a honlapját.

Miért teszik ezt? A terméke jó, a kereslet sem rossz, a honlapja is elég jól sikerült. Legalábbis a környezete visszajelzése alapján. 

De valahogy mégsem elég meggyőző. Nem elég hatásos.

Honlapokat sokan sokféleképpen készíthetnek. Azonban az ügyféltermelő holnapkészítéshez csapatmunka kell. Valamint akár testreszabott megoldások. Egyedi fejlesztésekkel.

Ahol a fejlesztést egy adott cég fejlesztői csapata végzi. Ők sosem egy honlapon, hanem komplex projekteken dolgoznak.  A nagyobb összetettségű fejlesztésekben megjelenik egy olyan tényező is, mely nélkül a holnapkészítés nem lesz haszontermelő gépezet: ez az UX.

Miért nélkülözhetetlen az UX egy weboldal esetében?

Egy weboldal esetében az UX design (user experience design) a felhasználói élmény tervezését valósítja meg. Éppen ezért egy egyedi fejlesztésű honlap elkészítése esetében - a programozás és üzleti logika miatt is-, általában a projektek nem egyszereplősek, hanem csapatmunkában zajlanak.

Az UX design révén olyan folyamat valósul meg, mely javítja a felhasználói elégedettséget a felhasználó valamint a termék között. Mindezt a használhatóság, a hozzáférhetőség és az élmények javításának a növelésével éri el.  

Az UX célja, hogy javítson a felhasználói élményeken. Azért, hogy a felhasználók érezzék azt a bizonyos wow-faktort.
Az UX
mér, analizál, elemez, A/B tesztel. Méri, hogy a megvalósított koncepció mennyire működőképes egy adott honlapon. A UX- designer munkájának legfőbb kulcsszava éppen ezért: a nyomon követés.

Egy igényes és bevétel-orientált weboldal esetében a support elsődleges egy szolgáltató cég részéről.

A legjobb megoldás, ha egy kézben van minden

Weboldalát tekintve Önnek nem egyetlen emberre lesz szüksége. Hanem olyan csapatra, ahol számos szakember dolgozik együtt: grafikus, front-end, back-end, ux designer, szövegíró.

Segítségükkel Ön a jövőben mindig tudni fogja, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek az oldalon, hova kattantanak legtöbbet. Vagy melyik az a pont, ahol a leggyakrabban elhagyják az oldalt.  A meglévő információk alapján fejlesztési javaslatokat kaphat.

Hiszen a megválaszolatlan kérdések miatt Ön akár bevételkieséssel is számolhat.
Ne hamarkodja el a döntést! Az első látásra „könnyebbnek” tűnő megoldás, nem feltétlen a legjobb megoldás.