A Facebook az internetnek az a közösségi tere, fóruma, agorája – ugye ismerős a történelemből – amit mindenki használhat, hiszen ingyenes és az internetezők többsége használ is. Ki erre, ki arra, ki amatőr, ki profi szinten. Az üzleti világ is meglátta a lehetőséget a közösségi oldal létrejöttében és el is kezdte használni azt különböző Facebook-kampányok formájában.

Ez nem is csoda, hiszen a marketing tudományának alapkérdése itt is adott: ki fizeti meg a cég népszerűsítését, mekkora befektetést igényel a promóció? A jó reklám és a hirdetés között az a különbség, hogy az előbbit, ha tényleg jó és felépített, akkor a végén a vásárló fizeti meg, míg a hirdetést minden esetben az eladó. A Facebook kampány esetében sincs ez másként.

Érdemes meghatározni az elérni kívánt célokat, ami nyilván egy kisebb vállalkozás esetében más, mit egy multi vonatkozásában, és erre a célra felépíteni a Facebook-kapmányt. Igaz, hogy a nagy közösségi oldal ingyenes, de egy Facebook- kampány felépítésébe mégsem tanácsos egyedül belevágni, mert többet veszíthetünk időben – tehát pénzben – a réven, mint, ami bejön a vámon.

A Facebook-kampány felépítésének is megvannak a fogásai, a kulisszatitkai, melynek a birtokában csak az igazán szakavatott kampánystratégák ismernek. A cégünknél dolgozó marketingszakemberek ilyenek, ismerik a Facebook kínálta lehetőségek mindegyikét és e tudásukat megfelelőképpen tudják is kamatoztatni a Facebook-kampányok felépítésénél.