A keresőoptimalizálás egy új weboldal interneten való eredményes elhelyezésének a legfontosabb része, az egész műveletsor lelke, kvintesszenciája. Hiába a professzionálisan felépített honlap, a kitűnő, vonzó design, ha az adott weblap az internet legnagyobb keresőjén a Google oldalán nem az elsők között jelenik meg. Ennek módja a keresőoptimalizálás folyamatának megfelelő elvégzése.

A Google felhasználói másodpercenként több ezer keresést futtatnak le, így rákeresve az általuk megtudni óhajtott információra, elérni vágyott termékre, szolgáltatásra. Az internet napjainkra oly annyira megkerülhetetlen tényezővé vált a hétköznapokban, hogy a virtuális kommunikációnak ez a szegmense a negyedik hatalmi ággá nőtte ki magát, befolyással bír az élet minden területére. Ezen a sztrádán pedig a Google meglehetősen előkelő pozíciót foglal el, hiszen a világon indított keresések 85 százalékát ezen az oldalon keresztül bonyolítják a felhasználok. Triviális dolog tehát belátni azt, hogy a Google találati listáján miért érdemes az elsők között lenni.

Ennek megoldásához ad kulcsot a keresőoptimalizálás, ami ahogy a nevében is benne van, optimalizálja, optimális helyre teszi az adott weboldalt megfelelő kulcsszavak, keresőszavak mentén. Aki a keresőoptimalizálást csak fél vállról veszi, az biztos nem kerül a Google találati listáján az első húszban, ami hétköznapi nyelvre lefordítva nem jelent mást, mint hogy vállalkozásával, szolgáltatásaival, termékeivel egyenesen bujkál a potenciális vevők elől.

A keresőoptimalizálás segítségével viszont pontosan hogy a kereslet, azaz a vásárlók elé viszi „portékáit” hiszen a megválogatott, keresőoptimalizálással megtámogatott keresőszavak csak az adott termékre, szolgáltatókra keresőket hozza a tűz közelébe. A keresőoptimalizálás azonban nem rövid távú, viszont nem is pünkösdi királyságot hozó folyamat. Megfelelő szakemberek segítségével és a kellő anyagi ráfordítás ellenértékeként többszörös profit várható általa.